Jumaat, 30 November 2012

NON-Stop THINKING

Salam kasih buat pencinta ALLAH..

*Oh, aku suka termenung tepi tingkap*

Semenjak dua menjak ni, aku selalu jgak terfikir
Kebanyakannya, benda2 yg pelik yg kekadang aku sendiri susah nak paham...macam...

Napa aku tak kebuluran walaupun aku tak keja??? hampir setahun kot aku nganggur!!! Yang lagi pelik, makin hari makin banyak pulak aku dapat makan...Napa???

Mungkin sebab rezki ALLAH datang bukan dalam bentuk duit saja...rezki ALLAH datang dalam pelbagai rupa kan...ye dak?? SYUKURRR~ Aku sayang ALLAH

Napa duit poket aku setiap hari walaupun makin berkurang tapi tetap bertambah??? padahal aku bukannya ada gaji pon...gergaji lagi la aku takdak!

Mungkin kurniaan nikmat hidup dari ALLAH datang tanpa disangka-sangka, berkat pengorbanan di masa lepas, kita akan dapat ganjaran di masa sekarang. Jadi, kalau kita berkorban di masa sekarang, ofkos kita akan dapat ganjaran di masa depan pulak kannn???? SYUKURRRRR~Aku akan perbanyakkan amalan & usaha...caiyok!!!

Napa aku masih boleh senyum & ketawa walaupun dalam masa yang sama aku stress gila bagai nak tarik-tarik misai kucing aku!! pastu, buat teh tarik misai kucing! (*Oh, cam stress je bila aku baca balik ayat nih...kucing aku pon mesti lagi stress kalau dia pon baca...ngee~*)

Mungkin ada insan2 lain yang sentiasa tak putus asa bagi semangat & doakan aku walaupun aku sendiri kadang2 cam fedap jer nak naikkan semangat diri sendiri...kekadang diorang pulak yg terlebih usaha untuk aku dapatkan sesuatu benda..heh...SYUKURRRR~ Aku sayang famili aku

Napa orang lain senang je jalan citer hidup diorang? rancangan hidup diorang selalunya menjadi macam yg diorang rancang, pendek kata cam citer novel cinta la...besss ja...tapi hidup aku ni, tak penah lagi la yg aku rancang jadi bes sangat...semuanya tunggang-langgang, menguji tahap kesabaran betul, banyak halangan pulak tu.. dah rupa citer novel epik thriller dah aku rasa..dak pon cam citer 18 PL..Complicated bangat hidup aku ni!!!

Macam yg Ustaz aku selalu cakap...makin banyak ujian, makin banyak ganjaran !!! Dunia ni umpama NERAKA bagi orang yang menginginkan SYURGA!!! serius aaa dia cakap cam tu...dan byk jugak buku2 agama yg aku baca tulis camtu...sebab tu banyak cabaran dalam hidup aku kot...Ofkos ALLAH uji aku untuk buktikan tahap iman aku...samada nipis cam kulit bawang kah?? (*wah2...ayat sastera pulok*)..Tapi aku yakin...apa gunanya IMAN kalau tak diuji (*ayat cam ustazah pilihan la pulak dah...ngee~*) Apapon, SYUKURRR~ Kan ku pertingkatkan iman & taqwa!!!

P/s : Aku insan yg terlebih pikir ke???? Tapi kalau selalu pikirkan tentang ALLAH, tak salah kan...Mudah-mudahan ALLAH juga akan 'fikirkan' jalan hidup yg terbaik untuk aku, bahkan kita semua!!!...Aminnnn~ Jadi teruskanlah berfikir tentang ALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan