Rabu, 3 September 2014

I AM ROBOT

Assalamu'alaikum..

Hari ni baru aku teringin nak update blog... (eceh, macam ada orang peduli  kalau aku tak update langsung pon blog ni...haha) 

Hari ni jugak terasa malaih sangat nak wat gheja apa pon... walaupon aku memang hari2 malaih...bhaaahaha.. 

Sebenaqnya gheja aku bertingkek-tingkek, tapi tak tau nak wat mana satu dulu... sadis... nangisssss...

Dan, nak habaq mai... aku yang dulu bukanlah yang sekarang...haahaaaa

Dulu aku kerani cabok ja... (teringat ada orang tu (someone nearby) asyik cakap aku ni kerani cabok ja....kuang asam)
But now (eceh, speaking).... Aku kerani yang multitasking tauuu....yappp... sebab semua kerja pon aku kena buat... dari bukakan pintu untuk bos (padahai bos tak pernah pon suruh...saja poyo), customer servis, telefonis, kira duit, stok, sampai lah ke bahagian2 perundingan dengan pegawai atasan..termasuklah pegawai kerajaan... gila takkkk???? Alhamdulillah aku masih tak gila...ehe~

Dan akibat desakan hidup...(aha...tapi tak dak la desperado sgt kan...)... aku mula buat kerja sampingan lain untuk menambah pendapatan... Dan alhamdulillah, dompet aku yang selalu kering lepas 3 hari dapat gaji kini dah tak pernah kering lagi....hihi... in syaa Allah... harap berkekalan la...

Tapi, penat gila-lahhh hidup camni, mau tak penat dari pagi sampai ke tengah malam dok perah otak... dulu aku buat kerja guna tangan je kot.... baru lah aku sedar sekarang bahawa penat otak lebih memenatkan dari penat badan... (apa benda la yg aku mencarut ni kan...hahaha )

Ni dia jadual aku seharian...

Pagi :
Aku bangun pukul 5.30 a.m, awal kan... tapi tidoq balik...haha... 6.30 baru terhegeh- nak pi mandi.. skip breakfast (always...sebab lambat..hihi)... masuk kerja selalu nya 8.30 a.m....walhal waktu kerja aku pukul 8.00 a.m... biasalah, syarikat ni bapak aku punya...muehehe..("PLEASE DON'T TRY THIS AT YOUR WORKPLACE ") penah sekali aku masuk pukul 9.30 a.m... dan lebih malang lagi bos ada depan pintu... ingatkan dia nak maki aku ke...haha..rupanya dia tanya " lu pi bercinta ka semalam???" sambil dok gelak besaq.. perli nampak... itulah bos aku.... :P  ...pastu onn pc..tapi tak buat kerja lagi... Pastu aku baru terhegeh-hegeh nak sarapan dalam ofis...makan berejam-rejam...bhaahaha.. then bila kenyang baru buat kerja2 perkeranian yang biasa cam orang lain..

Tengahhari :
Waktu makan aku selalunya tak keluar... aku tapau dari rumah ja makanan...terasa kanak2 rebina pon ada.. tapi memandangkan mak aku selalu masak yang sedap2... aku sanggup ja bawak bekal...yang penting kenyang... lagipon aku tak lalu makan kedai... rasa muak semacam ja...save bajet..depa selalu ingat cek ni rajin masak... kesian kat mak aku, penat2 dia masak aku yang dapat nama...hhaha

Petang :
Ini adalah waktu kritikal dimana aku kena siapkan paperwork2 atas permintaan pegawai kerajaan, sepatutnya kerja2 ni pegawai atasan kilang aku yang kena buat... tapi memandangkan diorang bebal semacam je kan..asyik makan gaji buta..kerja banyak tak lengkap...maka aku jugalah yang dikerah sama.... apa yang tak dilengkapkan semuanya diletak atas kepala aku... biadap gak!!!.buat masa ni aku terlibat dengan 2 jabatan kerajaan kot... :P ..letih... tunggu lah bila Tuan Pengarah balik dari oversea...aku nak mintak kenaikan gaji serta merta... haha...Tuan Pengarah aku ni pon satu, pi bercuti sampai sebulan lebih...mentang2 kaya...melampau dia..huh !!
Actually aku tak kisah kalau diorang  suruh aku buat, sebab aku suka kerja2 profesional ni semua..mengimbau kembali kenangan di kolej...eceh..tak yah nak profesional sangat la..uwekk... ;P.. tapi kerja aku ni sapa pulak nak buat????? sila jawab.......huh, tak dak sapa pon nak jawab... :P
Dan part yang lebih memeningkan bila aku kena tahu semua proses yang ada dalam kilang ni..lagi bebal bila aku kena tahu pasal mesin...pastu bila aku pikir2 balik, aku rasa cam bangang je...aku ni kerani ja kot... apa kena mengena aku dengan semua benda ni... ke diorang yang sebenarnya yang bangang suruh aku terlibat dengan semua benda ni... hampeh....

Lewat Petang :
Lepas habis waktu kerja, aku kena ambil dan hantar pesanan customer2 aku...pergh letih..kekadang sampai malam..part yang mengira tu yang letih tu...tambah lagi dengan perjalanan... kena pulak jalan yang bertentangan..jenoh nak patah balik pi mai-pi mai... memang perghhhh~

Malam :
Kekadang aku sambung buat kerja opis... (part ni terlebih rajin pulak...saja..gedik)..kekadang aku sambung kira barang customer.. kekadang aku basuh baju...kekadang aku tengok tibi ja... kekadang paling malas aku balik kerja terus makan dan tidoqqq !!! huhu...

Ok... sebenaqnya...itu jadual untuk hari biasa... bayangkan untuk hari2 yang luar biasa???? perghh... cam nak pengsan... kadang2 bila letih, aku ngulat ja kat opis, pastu bancuh oligo coco 2-3 cawan.. then goyang kaki cam bos...ataupon aku keluaq gi shopping... atau lagi malas aku terus tak mai kerja sesuka hati aku...haha.. sila jangan buat perangai macam aku ye...
Dan minggu depan ofismateku nak pi korea 2 minggu...jelesss..nangis lagi... Habis la aku kena buat kerja2 dia pulak..tambah lagi 1 kerja..adoiiiii, tragik sungguh.. dan time tu pulak la kena bayar komisyen pekerja...perghhhhh...aku harap dia kira siap2 duit pekerja untuk aku, so aku just pass je kat pekerja...haha..

Kalau la aku ada robot....hmmm~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan