Rabu, 13 Januari 2016

DIY #1

Salam untuk semua...

Hari ni nak cerita pasal DIY... Aku memang suka buat DIY...Selalunya aku akan search video2 dari youtube...kadang2 kat pinterest... Tapi kebanyakannya mat saleh punya video yang banyak buat DIY ni... dan idea2 diorang sangat kreatif...Aku akan buat DIY bila cuti hujung minggu je... Saja buat, bagi sel2 otak ni berjalan sikit kan... Baru la bertambah bijak gitewww~ (poyo)

Bulan lepas, aku sempat selongkar stor baju... (Kat rumah aku ada tempat longgok baju yang bergunung-ganang...Im seriousss), Then nampak seluar jeans yang dah tak dipakai... Ofkos kalau diorang (my family) nak pakai lagi tak kan la nak longgok kat sinunn kannn..Then tetiba rajin nak meng- oter kain, almaklumla, aku baru beli mesin jahit...Wohhhooooo~ (ok, over pulak, sorry)

Maka, aku pon oter seluar jeans tu jadi bag...terer dak??  well, tak de lah lawa mana pon bag tu... tapi jadi la, rasa puas jugak bila dapat menghasilkan sesuatu benda yang berguna dari 'sampah'...Secara tak langsung mengurangkan sampah kat muka bumi ni kan... Eh, cakap dah macam nak buat Kempen Selamatkan Bumi pulak...ehe...apa salahnya kan penduduk Bumi sekalian...

K, let see the jeans..



Err... Aku syak ni seluar abang aku... Masih putih bersih, Mati la kalau tiba2 dia cari, pastu dia cakap dia nak pakai lagi..
OMG!! Glurpp~

Dan hasilnya...



Tadaaa... Ok la kan...Aku buat design sendiri kot... Tak main aa celup2 design orang lain ... Ehe...

Kalau yang pandai tu, boleh la buat Backpack ke, Bag silang ke, hape ke..Sukati kau lah..Ada ku kisah..err

Kepada kaki2 DIY sekalian... Sila la teruskan usaha anda untuk men-DIY tu ye... Dan lagi bagus kalau anda kitar semula 'bahan buangan' di rumah anda...Ohsem!!!

K, bye..

xoxo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan