Isnin, 9 Mei 2011

Diari 5- Pemeriksaan & Penguatkuasaan Kesihatan Persekitaran Sekolah

28/4/2011

Aktiviti kali ni memang dikira operasi secara besar-besaran jugak la sebab semua unit di PKD digabungkan menjadi satu unit & dipecahkan kepada beberapa kumpulan untuk membuat pemeriksaan di semua sekolah di daerah ini... cam penat jer kan....

Jeng...Jeng...Jeng....waktu pembahagian kumpulan tu aku memang bernasib malang!!!!! bayangkan bebudak praktikal yg lain semua ada geng, tapi yg aku ni sesorang jer.....pastu dalam kumpulan aku tu aku jer pompuanNNNNNN!!!!! dan sembilan yg lain adalah I.K LELAKI !!!!!!! camna aku nak survive hidup kalau camtu??????habaq mai kat cek!!!

Dalam perjalanan ke Unit Vektor sempat aku dibuli secara psikologi oleh I.K -I.K lelaki itu.......dah cam kayu jer aku masa tu...kerasssss jer....seb baik la van yg kitorang naik tu besar gak laa....so selesa ckit....x dak yg kena berhimpit...huh, naseb!!!!!

Sampai di Unit Vektor yg terletak agak jauh dari PKD tu...tetiba 2 orang I.K x jadi ikut dan ditukarkan dengan 1 pelajar perempuan yg jugak merupakan kawan aku.....hahahaha!!!!!! naseb baiknyerrr aku!!!!!! Alhamdulillahh!!!!

Ok, berbalik kepada operasi...

Operasi penguatkuasaan kali ini adalah tertakluk dibawah Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988, Akta Makanan 1983, Akta DDBIA 1975 dan Akta Standard-standard Minimum Perumahan dan Kemudahan Pekerja 1990.
hui....banyak bebenor akta yg digunakan yek.....

Maka pemantauan pon dimulakan.... Kali ni aku ikut En. Zack....Kami ditugaskan untuk membuat pemantauan di seluruh persekitaran sekolah...manakala yg lain mengambil bahagian makanan dan pencegahan penyakit....

Penat jugak la pusing2 sekolah....kalau satu sekolah tak pa la jugak kan...tambahan pulak kalau sek. menengah....perhhhh....besor tuh...hari tu kami sempat buat inspection 3 buah sekolah jer...
yg lebihnya sambung esok pulak....

OK, ni la checklist perkara2 yg perlu di inspectkan dan di ratingkan....
Lets Cekedaut di bawah:


.....

...

...
....
....
Haahahahhh...banyak kan checklistnyerrr....hari tu memenatkan betul....
Tapi seronok gak la, sebab masa tu leh eksyen cam pegawai kesihatan..cehh, bangga jer aku jalan depan budak2 sekolah masa tu.....hihihi :) syok sendiri pulak yer

Psss: Nak berangan jadi cam CSI kejap....lalalala~







Tiada ulasan:

Catat Ulasan